Lek Lu

Monday 17 October 2016

[Video] Pilihan Di Tangan Anda, Hati-Hati Kalau Tak Nak Insiden Seperti Ini Berlaku

worth-it-640_1

Tidak dinafikan perkara yang paling sukar untuk kita lakukan semasa memandu adalah untuk tidak melihat telefon. Apatah lagi jika kita memandu sendirian. Sepertinya telefon bimbit lebih menghiburkan daripada lagu-lagu di radio.

Percaya atau tidak, sekali pandangan anda terleka semasa memandu kereta anda akan lari daripada laluan yang betul. Sama ada anda melihat telefon bimbit, mencari barang di dalam handbag dan sebagainya.

Tonton video ini dan ambil pengajaran daripadanya. Bagaimana empat orang gadis begitu seronok menyanyi sambil berjoget di dalam kereta, sehinggalah pemandu mengambil telefonnya apabila ada bunyi notifikasi masuk.

Tidak ada benda yang lebih penting daripada nyawa. Jika anda tak sayangkan nyawa anda, fikirkan nyawa-nyawa yang sedang anda bawa ketika memandu. Biarkan telefon anda berbunyi, tak perlu lihat. Pakai earphone jika ingin menjawab panggilan.

Begitu juga semasa berada dalam kesesakkan lalu lintas, tak semestinya kereta bergerak perlahan mengurangkan risiko kemalangan jika bermain telefon. Pilihan di tangan anda.

 

Sumber: Youtube

No comments:
Write comments